Ζυμαρικά: πως θα τα τρως χωρίς να βάζεις κιλό!

Ζυμαρικά: πως θα τα τρως χωρίς να βάζεις κιλό!

Ποτέ μια τροφή δεν είχε αυτό το τρίπτυχο της επιτυχίας: εύκολη, φθηνή και νόστιμη. Αν είναι το μόνο φαγητό που μπορείς να μαγειρέψεις, τότε είσαι στη σωστή σελίδα! Εσύ βάλε την κατσαρόλα να βράζει κι εμείς σε κερνάμε συμβουλές!

Μπορεί να φοβάσαι για τη γραμμή σου, αλλά θα το ξαναγράψουμε για ακόμη μία φορά μέχρι να το εμπεδώσεις: τα ζυμαρικά από μόνα τους δεν πα-χαί-νουν! Οι κακές παρέες διέδωσαν τη φήμη (μπέικον, βαριές σάλτσες κ.λπ.).

Τα ζυμαρικά είναι υγιεινά!

«Μία μερίδα (δηλαδή 1 φλιτζάνι βρασμένα ζυμαρικά) περιέχει 30 γραμμάρια υδατάνθρακες, 10 γραμμάρια πρωτεΐνης και περίπου 1 γραμμάρια φυτικές ίνες» τονίζει η Κάλλια Γιαννιτσοπούλου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc, MBA, SRD. Τα περισσότερα έχουν μέτριο γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι δεν ανεβάζουν το σάκχαρο απότομα, ενώ αν τα βράσεις al dente, μπορείς να τον ρίξεις χαμηλά.

Επίσης, θεωρείται ιδανικό γεύμα για τους αθλητές, επειδή τροφοδοτεί με ενέργεια. Σου δίνουμε τις βασικές πληροφορίες γι' αυτή την τέλεια τροφή. Εσύ απλώς φρόντισε να κάνεις τις σωστές επιλογές.

Ζυμαρικά: πως υπάρχουν και ποιά να προτιμήσεις

>Από σιμιγδάλι Όσο πιο σκληρό είναι το σιτάρι από το οποίο προέρχεται το σιμιγδάλι τόσο καλύτερο ποιοτικά είναι το ζυμαρικό, (δε λασπώνει και δε σπάει κατά το βράσιμο), απορροφά καλύτερα τις σάλτσες και είναι πιο νόστιμο.

>Από σιμιγδάλι και αλεύρι σκληρού σίτου Παρασκευάζονται κυρίως από μικρές βιοτεχνίες βάσει παραδοσιακών συνταγών.

>Ολικής αλέσεως Θέλουν περισσότερο χρόνο βράσιμο, ενώ είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βοηθούν στη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

>Από σιμιγδάλι από καμούτ και ντίνκελ Πρόκειται για αρχαίες ποικιλίες δημητριακών της ίδιας οικογένειας με το σιτάρι, πλούσιων σε βιταμίνες και άλλα πολύτιμα στοιχεία. «Αντέχουν» βαριές σάλτσες και σκληρά κρέατα (κυνήγια).

>Με αβγά (ή με αβγά και γάλα) Είναι εύγευστα και με μαστιχωτή υφή. Σε αυτά συγκαταλέγονται τα ελληνικά ζυμαρικά (όπως κριθαράκι, χυλοπίτες και χυλοπιτάκι) καθώς και άλλα, ελληνικά και ιταλικά, σε διάφορα σχήματα.

>Φρέσκα Έχουν σύντομο χρόνο βρασμού (2-4 λεπτά) και τα βρίσκεις στα ψυγεία πολλών σούπερ μάρκετ. Πολλά από αυτά περιέχουν γέμιση, γι' αυτό φρόντισε η σάλτσα τους να συμπληρώνει ή να ενισχύει τα συστατικά της γέμισης.

>Βιολογικά Τα φυτοφάρμακα στην καλλιέργεια σιταριού μπορεί να αφήσουν υπολείμματα στα ζυμαρικά. Τα βιολογικά είναι μια καλή επιλογή.

Πηγή: http://www.shape.gr/diatrofi-adynatisma/gine-adynati-meine-adynati/zimarika-adinatisma-thermides/

No Comments Yet.

Leave a comment