Αλεύρια ξεχωριστά: τα μυστικά τους

Αλεύρια ξεχωριστά: τα μυστικά τους

Όπως μας θύμισε πρόσφατα η Αλέκα Κυφιώτη «όλοι έχουμε δικαίωμα στη λιχουδιά». Ακόμα και εκείνοι που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και προβλήματα με τη διατροφή τους, όπως η δυσανεξία στη γλουτένη, δύσκολα θα στερηθούν τελείως το ψωμί, τις νόστιμες πίτες και τα ζυμωτά γλυκά. Ποια είναι όμως η λύση; Πώς μπορούν να απολαύσουν τις λιχουδιές που λαχταρούν χωρίς να επιβαρύνουν τον οργανισμό τους; Σήμερα σας παρουσιάζουμε αλεύρια δοκιμασμένα σε συνταγές που μας αρέσουν και τους τρόπους που μπορείτε, κατά τη γνώμη μας, να τα χρησιμοποιήσετε.

Αλεύρι ντίνκελ
Το αλεύρι αυτό, γερμανικής καταγωγής, έχει επίσης χαμηλή περιεκτικότητα σε γλουτένη και διατίθεται τόσο λευκό όσο και σκούρο, ολικής άλεσης. Σε αντίθεση με το ζέας ταιριάζει περισσότερο σε γλυκιές λιχουδιές, όπως η αλλιώτικη, υγιεινή μας πάστα φλώρα. Το λευκό ντίνκελ μας αρέσει περισσότερο σε κουλουράκια ενώ το σκούρο δείχνει να ταιριάζει καλύτερα με ψωμί, κριτσίνια, κέικ - ειδικά τα φτιαγμένα με ελαιόλαδο - και άλλα νηστίσιμα μαγειρέματα.

Αλεύρι ρυζιού
Έχουμε πει και παλιότερα πως το ρύζι είναι γιατρικό «για πάσα νόσο». Αντίστοιχα και το αλεύρι ρυζιού, ολόλευκο, ελαφρώς κοκκώδες, με μηδενική γλουτένη, είναι το πλέον ιδανικό για υγιεινές κρέμες και γλυκά. Μπορεί να αντικαταστήσει το σιμιγδάλι σε αρκετές συνταγές, όπως η εύκολη, γρήγορη και λαχταριστή γαλατόπιτα που ετοιμάσαμε πριν λίγους μήνες. Χαμηλό το κόστος του, εύχρηστο και θα ικανοποιήσει σίγουρα όσους έχουν δυσανεξία στη γλουτένη αλλά δυσκολεύονται να αποχωριστούν τις παραπάνω λιχουδιές.

Ακόμα δύο αλεύρια με χαμηλή περιεκτικότητα σε γλουτένη, που μπορεί κανείς να δοκιμάσει, είναι το ιταλικό faro και το αιγυπτιακής προέλευσης καμούτ (kamut), που έχει ιδιαίτερη γεύση και είναι μια καλή λύση για ψωμί και ζυμαρικά.

Οφείλουμε να επισημάνουμε πως όλα τα παραπάνω είναι αλεύρια με “καλή γλουτένη”, που σημαίνει χαμηλή περιεκτικότητα σε γλουτένη - όχι μηδενική! Μοναδική εξαίρεση είναι το αλεύρι ρυζιού. Τι σημαίνει αυτό; Πως όλα τους είναι πολύ καλές λύσεις για όσους θέλουν να ακολουθήσουν ένα μοντέλο υγιεινής διατροφής. Όσοι όμως πάσχουν από ασθένειες που σχετίζονται με τη γλουτένη θα πρέπει να ερευνήσουν το ζήτημα λίγο παραπάνω, να απευθυνθούν δηλαδή αρχικά σε κάποιον ειδικό και στη συνέχεια να επιλέξουν αν και ποιο αλεύρι θα χρησιμοποιούν.

Εμείς τα δοκιμάσαμε στις παραπάνω συνταγές, μας άρεσαν και, επειδή ό,τι μας αρέσει το μοιραζόμαστε, σας τα προτείνουμε. Καλά μαγειρέματα!

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.